חיפוש

שיווק אתר בשתי שפות שונות, איך עושים זאת?

העידן הגלובלי שבו אנחנו חיים אינו ממש משאיר הרבה ברירות – הקמה של אתר אינטרנט, צריכה במקרים רבים להיעשות בשתי שפות לפחות, במיוחד אם אתם משווקים שירותים דיגיטליים, או מוצרים שיכולים להימכר גם מעבר לים.

אם קהל היעד שלכם הוא אמריקאי, כמו חברות רבות שמבינות את הפוטנציאל הגלום בשוק העצום הזה, אתם צריכים להכיר לא רק את הניואנסים החשובים להקמה נכונה של אתר כזה, אלא גם את חוקי המס הרלוונטיים, שישאירו אתכם בצד הנכון של החוק. אז איך עושים את זה?

 

הקמת אתר ללקוחות אמריקאים – מה חשוב לדעת?

אתם יכולים להיות ישראלים ולעשות עסקים עם אמריקאים, זה ברור וזה גם ודאי משתלם מאוד, אם אתם מצליחים לחדור לשוק החזק ביותר בעולם ולעשות שם עסקים טובים.

אבל רגע לפני שאתם פותחים את וורדפרס ומתחילים להקליד, חשוב שתדעו מה אומר על זה החוק האמריקאי.

למעשה, מאז שנכנסה לתוקף רפורמת המס של טראמפ, אנשי עסקים שעושים עסקים בארה"ב, גם אם הם לא אזרחים אמריקאים, חייבים לשלם מיסים ולהגיש דוחות שנתיים ל IRS.

 

לשם כך, נהוג ואף מומלץ לשכור את שירותיו של רואה חשבון אמריקאי, כמו למשל חברת MasAmerica, המתמחה במיסוי אמריקאי לאזרחים ישראלים.

 

אתר דו לשוני – למי זה טוב?

אתר דו לשוני הוא פתרון מושלם למי שרוצה לפנות לקהלי יעד במדינות שונות, בלי כאב הראש המתלווה לניהול שני אתרים שונים ואם אתם מקימים אתר המיועד לקהל האמריקאי, הוא יהיה כתוב באנגלי, כך שאתם יכולים בקלות לפנות לקהלי יעד אינסופיים ברחבי העולם, כל עוד הם דוברי אנגלית.

יחד עם זאת, במקביל להבנה של חוקי המס במדינות שבהן אתם מתכננים לשווק את האתר, כדאי שתכירו היטב גם את החוקים החלים על התנהלות באינטרנט, מכירה וביצוע עסקים וירטואליים וכן הלאה.

למשל באיחוד האירופי, תצטרכו לפעול בהתאם לחוקי ה-GDPR, תצטרכו לדעת מה אסור למכור במדינות מסוימות ועוד.

 

מילות מפתח בכל השפות

אחד האלמנטים החיוניים עבור קידום של אתר אינטרנט הוא שימוש במילות מפתח רלוונטיות, אלא ש…נחשו מה?

מילות המפתח ברוב המקרים מאוד שונות בין מדינה למדינה אז כנראה תצטרכו לעשות מחקר SEO בשתי שפות שונות.

גם תרגום מעברית לאנגלית עשוי להיות בעייתי אם הוא לא נעשה בצורה רהוטה ומעניינת, פשוט מכיוון שאם הטקסטים באתר לא כתובים טוב, הגולשים לא ייכנסו לאתר והדירוג שלו בגוגל ירד.

 

אז אם קהל היעד העיקרי שלכם דובר אנגלית ואתם דווקא דוברים עברית כשפת אם, כדאי שתפנו למישהו שיודע לכתוב טוב באנגלית, תתמקדו קודם בשפה העיקרית שחשובה לכם יותר לצרכים שיווקיים ורק אח"כ תכניסו גם טקסטים בשפה השניה, שיש לה גם ערך שיווקי נמוך יותר.

 

לסיכום

הקמת אתר אינטרנט דו לשוני היא לא פשוטה, אך יש בה יתרונות ברורים, שהופכים אותה כדאית במיוחד. עם קצת השקעה של זמן ועזרה של מומחים בתחום, תוכלו להקים אתר לתפארת.

אמריקה

אולי תאהבו גם את

מכשירים דיגיטליים
כיצד בונים אתרים?

אתם מתים לבנות אתר, אבל אין לכם מושג קלוש מאיפה מתחילים, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! מה השלבים בפרויקט הקמת אתר ואיזה סוגי אתרים יש?

קראו עוד »
מסך
5 טיפים לבניית אתרים

המהפכה הדיגיטלית הביאה לעולמנו שינויים רבים ובשורות משמחות. אחת מהמגמות הבולטות ביותר שהחלו בעקבותיה, היא הזינוק בכמות וברמת האתרים ברשת. בהתאם, נוצר שוק רחב ומגוון

קראו עוד »