חיפוש

עשן הפחמים – מה הוא עושה לבריאותכם

במדינת ישראל אין כמעט אנשים שלא אוהבים לאכול ארוחות על האש. התרבות שלנו צמחה מתוך זה, יום העצמאות שלנו מאופיין בארוחות על האש, כל חגיגה כמו יום הולדת או יום נישואין הוא סיבה לעל האש ואפילו סתם שבת רגילה עם שמש חמימה ורוח נעימה מוציאה את הישראלים מהבתים אל הפארקים עם כל הציוד שיסייע להם לנפנף בהצלחה ולהאכיל את כל הפיות של הילדים והמבוגרים שבחבר'ה. אולם בשביל לעשות על האש רבים מהאנשים משתמשים במנגל פחמים, וכנראה שהם לא באמת מודעים למה עשן הפחמים עושה לבריאותם, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

 

עשן הפחמים הוא לא בדיוק תמים

"אין עשן בלי אש" נכתב בספר הזוהר, ואכן הישראלים מבסוטים לגמרי מלראות את העשן מתפזר מתוך המנגל שלהם. ולמה? כי העשן מסמל על ההצלחה בהדלקת האש, וזה אומר שהעל האש שלכם בדרך להכנה. אבל מה הבעיה החמורה בזה? עשן הפחמים הוא לא הדבר הכי בריא שקרה לגוף שלכם.

הפחמים עצמם מכילים כל מיני חומרים מזיקים ואפילו רעילים, ובניסיון להדליק אותם כדי שיתנו לכם אש טובה למנגל – עשן הפחמים למעשה נושא איתו את כל החומרים האלו. מילא אם העשן הזה היה מתנדף וזהו, אבל לא רק שאתם שואפים אותו בזמן המנגל, אתם גם מקבלים אותו ישירות לפה שלכם משום שהוא עוטף את הבשר והירקות שאותם אתם צולים. לא נשמע כמו הדיל הכי משתלם, נכון?

 

יש פתרון לזה?

אז תראו, בעבר אפשר היה להגיד שהמנגל הקלאסי שמוציא מתוכו את עשן הפחמים הוא המנגל היחיד והאפשרות היחידה שלכם לקיים אירועי על האש כמיטב המסורת, ולא למצוא תחליפים יצירתיים אך לא כל כך יעילים כמו צליית בשר וירקות על הפלנצ'ה או בתוך התנור. אולם היום יש לעניין הזה תחליף לא רק בריא יותר, אלא גם יעיל יותר ויותר מזה – לא תצטרכו אפילו לצאת מהבית בשבילו. הפתרונות הפופולריים הם: מעשנות בשרים או גריל גז.

גריל גז – זה הזמן להגיד ביי ביי לעשן הפחמים

גריל גז הוא מוצר לא פחות ממהפכני שנכנס אל השוק לפני כמה וכמה שנים. מדובר כאן על מוצר ביתי שתוכלו להציב על הגג, בחצר הבית שלכם ואפילו במרפסת, ולהנות ממוצר שיצלה את האוכל שלכם בצורה גם בריאה, גם נקייה וגם עם מינימום מאמץ.

גריל גז מתחבר בצורה ישירה אל בלון הגז הביתי שלכם, והוא מגיע עם שטח צלייה שמאפשר צלייה של כמה סוגי בשרים וירקות בו זמנית. בנוסף, לא תצטרכו לעבוד כאן קשה על הנפנוף – גריל גז מגיע עם כמה תכניות שונות לצלייה ובישול, כה שכל מה שתצטרכו לעשות זה פשוט להניח את האוכל על רשת הצלייה, לבחור תכנית ואתם בדרך לעל האש בריא וטעים. היכנסו לאתר האינטרנט והצטרפו אל מהפכת המנגלים הישראלית.

מעשנת בשרים

אולי תאהבו גם את