חיפוש

איך להחליף חיישן במקרר

חיישן במקרר נקרא גם תרמוסטט ותפקידו לשמור על הטמפרטורה הרצויה במקרר על מנת שהמזון לא יקפא והמקרר לא יתקלקל.

המאמר יפרט מה ניתן לעשות ואיך להחליף חיישן במקרר.

 

מהו תפקידו של החיישן במקרר?

החיישן קובע את הטמפרטורה במקרר. הטמפרטורה הרצויה במקרר היא בין 4-6 מעלות. כאשר החיישן מתקלקל, מצטבר קרח בדפנות המקרר והמזון קופא. החיישן מורה למדחס להפסיק את הקירור כאשר הוא מגיע לטמפרטורה זו. כך המדחס למעשה נח וכאשר הטמפרטורה עולה הוא ממשיך לעבוד ומוריד אותה באופן אוטומטי. כאשר החיישן מקולקל, המדחס אינו נח לאחר הוויסות האוטומטי, אלא ממשיך לעבוד ללא הרף וכך מצטבר בתוך המקרר קרח.

 

כיצד ניתן לווסת את החיישן?

במקרים של הצטברות קרח יש לווסת את הטמפרטורה באופן ידני ולבדוק כיצד היא משפיעה על הקירור של המזון. אם התופעה ממשיכה לאחר כיומיים, סביר להניח שהחיישן התקלקל ויש להחליפו או לתקן אותו. ברוב המקרים מגלים שהחיישן שבור ויש להחליף אותו כדי שהמקרר יחזור לקרר בטמפרטורה הדרושה. לא ניתן להזיז את החיישן לבד ולשם כך יש להזמין טכנאי מקררים. אם אתם גרים באזור הדרום חשוב להזמין טכנאי מקררים בבאר שבע והדרום על מנת שיגיע מהר ושהמזון במקרר שלכם לא יתקלקל גם הוא. אם אתם גרים באזור המרכז הזמינו טכנאי מקררים מאזור זה.

 

מה יעשה טכנאי מקררים?

כדי לוודא שאכן הבעיה בחיישן יש לכבות אותו. אם המדחס ממשיך לעבוד סימן שהחיישן מקולקל ויש להחליפו. טכנאי המקררים יבדוק את החיישן עם מד התנגדות כדי לאבחן את הנזק ולראות אם אכן מדובר בקלקול הנובע ממנו. ייתכן והקלקול נובע מהתנתקות של אחד מחוטי החשמל אליו הוא מחובר וצריך לחבר אותו בחזרה. רק אם הטכנאי בטוח שהחיישן הוא מקור הבעיה, הוא יחליף אותו.

 

נזקים נוספים הגורמים להצטברות קרח במקרר

הצטברות קרח במקרר או במקפיא מונעת מהאוויר לזרום ולקרר את המזון. לתופעה זו יכולים להיות גורמים נוספים שמקורם במחסור גז, קרעים בגומיות דלת המקרר או סתימה בצינור הניקוז. לפיכך, מומלץ לבדוק אם אכן התופעה של הצטברות קרח מגיעה מהחיישן, למרות שהיא הנפוצה ביותר. כאשר הטכנאי יגיע לביתכם הוא קודם כל יוודא שצינור הניקוז אינו סתום. לאחר מכן יבדוק שגומיות דלתות המקרר אינן קרועות ושהוא נסגר כמו שצריך. הוא יבדוק את מערכת ההפשרה עם מגנומטר ויאתר את התקלה. אם הבעיה מכנית הוא יכניס את המקרר למצב של הפשרה ויתקן במקום. אם יזהה תקלה דיגיטלית, הוא ייקח את החלק המקולקל למעבדה. במידה והחישן הלך הוא יחליף אותו במקום. החלפת חיישן חדש למקרר עולה כ-450 ₪ בהתאם לדגם של המקרר. חשוב לבחור בטכנאי אמין ומקצועי שיידע לאתר את הבעיה, לאבחן אותה, ואם לא ניתן לתקן – יחליף את החיישן.

 

בית

אולי תאהבו גם את